fot. Łukasz Iwaniak Media4U

Każdy zawodnik przed sezonem dokonuje przeglądu swojego sprzętu i ubioru. Sprzęt musi być starannie przygotowany, ubiór czysty, a forma wyszlifowana. Często jednak w ferworze zimowych przygotowań zapominamy o bardzo ważnych sprawach, bez załatwienia których nasze starania mogą okazać się niepotrzebne. Każdy zawodnik przed sezonem musi załatwić kilka spraw formalnych, bez których jego udział w zawodach będzie niemożliwy. Wiele lat wcześniej wszystkie formalności były domeną klubów, które brały na siebie ten nielubiany obowiązek. W dzisiejszych czasach tylko nieliczne kluby dbają o formalności zawodników. Dlatego chcemy pomóc tym wszystkim, którzy sami troszczą się o swoje dokumenty i przypomnieć jakich formalności muszą dopełnić przed startem w pierwszych zawodach sezonu.

  1. Przynależność klubowa. W okresie zimowym jest czas na zmianę klubu, w barwach którego będzie się startować w nowym sezonie. Proszę pamiętać, że w myśl obowiązujących regulaminów przynależność klubowa startujących zawodników jest obowiązkowa.
    Jeśli zawodnik chce w nowym sezonie zmienić klub, to musi tego dokonać w terminie do 29 lutego. Od 1 marca tzw. „okno transferowe” jest już zamknięte i w trakcie sezonu zawodnik nie będzie mógł zmienić klubu, aż do przyszłego roku. Aby zmienić klub należy do końca lutego w Biurze Licencji PZM złożyć następujące dokumenty:
    - deklarację członkowską wstąpienia do nowego klubu
    - zgodę starego klubu na odejście zawodnika orz zgodę nowego klubu na przyjęcie zawodnika
    - dotychczasową licencję
    - książeczkę zdrowia z ważnymi badaniami lekarskimi
    - dowód wpłaty za licencję
  2. Typ licencji. Każdy zawodnik ma prawo kształtowania ścieżki kariery i awansu na szczeblach drabiny zawodniczej. Jeśli zawodnik chce startować w tym roku w Mistrzostwach Polski, to może dokonać zmiany typu licencji z C lub z B na licencję typu A. W tym celu należy wysłać do Bura Licencji PZM następujące dokumenty:
    - oryginał starej licencji
    - wniosek o zmianę typu licencji
    - książeczkę zdrowia z ważnymi badaniami lekarskimi
    - dowód wpłaty za licencję.
  3. Przedłużanie licencji. Każda licencja zawodnicza ważna jest do końca roku kalendarzowego, Aby ją przedłużyć należy udać się do odpowiedniej placówki PZM. W przypadku licencji A do Biura sportu i Turystyki Zarządu Głównego PZM w Warszawie na ul. Kazimierzowskiej 66. W przypadku licencji B i C, do Zarządu Okręgowego PZM, na terenie którego znajduje się klub zawodnika.
    Licencje można wysłać do odpowiedniego Zarządu drogą pocztową.
    Trzeba pamiętać, że aby dokonać przedłużenia trzeba dostarczyć oryginalną licencję plastikową PZM oraz dowód wpłaty za licencję i ważne na dzień przedłużania, badania lekarskie.
  4. Numery startowe. Każdy zawodnik ma prawo do takiego numeru startowego, jaki sobie wymarzy. Oczywiście pod warunkiem, że te marzenia trafiają w numery od 2 do 999 i nie są zajęte przez innych zawodników. Od 5 lat serwis motoresults prowadzi system rezerwacyjny numerów startowych dla zawodników motocyklowych dyscyplin offroadowych, takich jak motocross, enduro, cross country. Należy pamiętać, aby do końca lutego przedłużyć sobie rezerwację numeru w wybranych przez siebie dyscyplinach i cyklach zawodów. 1 marca, każdy „nieprzedłużony” numer wypadnie do puli „wolnych” numerów i ktoś inny będzie mógł go zarezerwować dla siebie.
  5. Zgłoszenia całoroczne. Od kilku lat istnieje możliwość zgłaszania się do zawodów dowolnego cyklu jednym, całorocznych zgłoszeniem. To duża wygoda dla zawodników i powoduje, że wystarczy tylko raz wypełnić zgłoszenie, podpisać osobiście i dostarczyć do biura zawodów lub pocztą do Biura Licencji PZM. Takie zgłoszenie spełnia wymogi formalne i jest ważnym dokumentem na cały rok. Do każdego cyklu istnieje oddzielne zgłoszenie całoroczne. Np. do Mistrzostw Polski, do Mistrzostw Strefy czy do Pucharu Polski istnieją oddzielne zgłoszenia całoroczne. Odpowiednie formularze ukażą się na stronach PZM i motoresults zaraz po zatwierdzeniu kalendarzy każdego z cyklów.
    Przy tej okazji należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że zgłoszenie całoroczne jest ułatwieniem dla zawodnika, ale sprawia pewne kłopoty organizatorom. Otóż każdy organizator chciałby znać przybliżoną ilość zawodników, którzy się u niego pojawią na zawodach. Organizator musi zapewnić odpowiednią ilość miejsca w parku maszyn, odpowiednią ilość sanitariatów oraz odpowiednie zaopatrzenie zawodników i ich obsługi w energię elektryczną. Dlatego tak ważne jest osobiste zgłaszanie się na zawody poprzez formularze w strefie zawodnika na stronie motoresults. Takie internetowemu potwierdzanie obecności na konkretnych zawodach pozwoli organizatorowi lepiej się przygotować i bardziej optymalnie zarządzać finansami, których jak wszyscy wiedzą nigdy nie jest za wiele.
  6. Własne transpondery. Niewielka część zawodników w Polsce posiada własne transpondery. Większość z tych transponderów została kupiona w ofercie abonamentowej, a to znaczy, że należy pamiętać o przedłużeniu abonamentu na następny okres. Transpondery abonamentowe mają wbudowany kalendarz i działają dokładnie rok od daty poprzedniej aktywacji (lub 2 lata, jeśli został wykupiony abonament dwuletni). Warto sprawdzić do kiedy transponder będzie działał i pamiętać o wcześniejszym wykupieniu abonamentu na przyszły rok. Termin ważności abonamentu można sprawdzić przy pomocy aplikacji FlexManager do pobrania ze strony motoresults.pl
  7. Uchwyty do transponderów. Podobnie jak w roku ubiegłym, komisja techniczna będzie rygorystycznie przestrzegać obowiązku montowania transpondera w firmowym, plastikowym uchwycie. Przez ostatnie lata zdarzały się często utraty transponderów w czasie wyścigów, albo zwykłe uszkodzenia mechaniczne spowodowane nieumiejętnym lub zbyt silnym mocowaniem transponderów. Należy też wziąć pod uwagę, że w Polsce stosuje się 2 typy transponderów: stare i nowe i do każdego typu jest inny uchwyt. Komplet uchwytów kosztuje 60 zł i dobrze jest się zaopatrzyć w nie przed sezonem.
  8. Regulaminy. Ostatnie, ale nie najmniej ważne – przed startami warto zajrzeć do regulaminów i sprawdzić, czy któryś z przepisów, które znamy na pamięć, nie zmienił się w tym sezonie.

Do zobaczenia na torach.

Wszystkie zawiłości związane z wydawaniem i zmianami licencji są szczegółowo wyjaśnione w Poradniku licencyjnym publikowanym w serwisie motoresults.pl w strefie zawodnika.

 

 
fot. Fotografia Patrycja Okupniak

Podobnie jak w poprzednich latach od 1 stycznia do 29 lutego b.r. zawodnicy sportów motorowych mogą rezerwować (przedłużać) numery startowe na sezon 2016. Zasady rezerwacji są niezmienne:

  • każdy zawodnik może sobie przedłużyć numer z ub. roku logując się do systemu.
  • każdy zawodnik może sobie wybrać dowolny numer w danej dyscyplinie, pod warunkiem, że ten numer jest wolny.
  • Dostępność wolnych numerów widać dopiero po zalogowaniu. Nie należy sugerować się zakładką "zajęte numery startowe". W zakładce "zajęte numery startowe" widnieją tylko te numery, które zawodnicy posiadali w roku 2015 (oczekujący) lub już sobie przedłużyli na rok 2016.

Od 1 marca numery ze statusem "oczekujący" wypadną do puli "wolnych" numerów, i każdy będzie mógł sobie taki numer zarezerwować.

Od tego roku zawodnicy Mistrzostw Strefy Polski Południowej w motocrossie mogą rezerwować numery na stronie motoresults.pl. Obowiązuje numeracja zgodna z klasami.

UWAGA! Dotyczy zawodów strefy zachodniej i północnej.
w tym roku na prośbę wielu zawodników rozdzieliliśmy rezerwację numerów na strefę zachodnią i północną (do tej pory numeracja była połączona). Dlatego prosimy o rozważne rezerwowanie numerów tylko w tej strefie, w której będziecie startować. Oczywiście nie ma ograniczenia na starty w obydwu strefach i jeśli ktoś będzie startował i tam i tu to może dokonać rezerwacji. Ale jeśli ktoś wie, że pojedzie tylko w jednej strefie to nie ma potrzeby aby dokonywał rezerwacji w dwóch czy trzech strefach.

Zawodnicy, którzy zapomnieli hasła, mogą uruchomić procedurę przypomnienia hasła w oknie logowania. Jeśli ktoś zapomniał też loginu, może go odzyskać wpisując w procedurze przypomnienia hasła swój e-mail.

Drogie Koleżanki i Drodzy Koledzy,
nasz serwis powstał, aby pomóc zawodnikom i organizatorom w sprawnym zarządzaniu numerami startowymi, aby uniknąć wszelkich problemów, dać każdemu zawodnikowi pewność swojego numeru oraz czas na przygotowanie strojów, oklejenie samochodów i wykonanie innych prac marketingowych. Jednak prosimy nie nadużywać tych możliwości i nie rezerwować numerów nadmiarowo, w cyklach zawodów, czy w klasach do których nie ma się uprawnień lub nie zamierza się startować. To odbiera szansę na zarezerwowanie ulubionego numeru innym zawodnikom.

Przypominamy zasady regulaminowe, kto może startować w jakich cyklach zawodów:

Motocross – Mistrzostwa i Puchar Polski – tylko zawodnicy z licencją A lub B
Cross Country – Mistrzostwa i Puchar Polski – tylko zawodnicy z licencją A lub B
Enduro – Mistrzostwa i Puchar Polski – tylko zawodnicy z licencją A, B lub C
Quadcross – Mistrzostwa i Puchar Polski – tylko zawodnicy z licencją A lub B

Zawody strefowe - np.
Motocross – Mistrzostwa Strefy Polski Zachodniej – klasa MX1 C, MX2 C - tylko zawodnicy z licencją C
Motocross – Mistrzostwa Strefy Polski Zachodniej – klasa Otwarta licencja  – tylko zawodnicy z licencją A lub B
Motocross – Mistrzostwa Strefy Polski Zachodniej – klasa MX Masters, MX 65 + MX 85, MX2 Junior, Quad Open A/B/C  – zawodnicy z dowolną licencją.

Motocross – Mistrzostwa Strefy Polski Północnej– klasa MX B  – tylko zawodnicy z licencją B.

 

Nie ma sensu rezerwować numerów w MP i PP kiedy posiada się licencję C. W ten sposób blokuje się tylko numery innym zawodnikom, którzy mają licencje B lub A.

My, jako administratorzy bazy numerów startowych musimy zadbać o sprawiedliwy przydział numerów i dlatego prosimy o natychmiastowe anulowanie nadmiarowych rezerwacji.

W innym przypadku będziemy musieli zrobić to administracyjnie. Natomiast w przypadku złośliwego lub nieodpowiedzialnego rezerwowania numerów we wszystkich klasach (np. MX65, MX Kobiet, MX Masters, Otwarta licencja i MX1 C) będziemy całkowicie usuwać rezerwację, gdyż taki wybór klas wskazuje, że to jest żart lub rezerwujący jest nierozgarnięty. A jak wszyscy wiecie, sporty motorowe wymagają od uczestników dużej dozy odpowiedzialności oraz pewnego poziomu inteligencji.

W przypadku wątpliwości czy problemów prosimy pisać na adres This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Administrator Numerów Startowych

W niedzielę 10 stycznia 2016r. odbędą się w ramach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy kultowe zawody BEACH RACE. Organizatorem imprezy jest Adventure Team i MX Racing Team by Kowalski. Wyścigi o Puchar Prezydenta Miasta Gdyni towarzyszą 24. finałowi WOŚP, podczas którego będą zbierane pieniądze na zakup urządzeń medycznych dla oddziałów pediatrycznych oraz dla zapewnienia godnej opieki medycznej seniorów.

Dzięki Mirkowi Kowalskiemu są to zawody, które przyciągają śmietankę polskiego motoocrossu. Specjalnie przygotowany tor na plaży, mnóstwo piasku, nietypowe, trudne warunki. Stali bywalcy doskonale znają smak rywalizacji na gdyńskiej plaży.

Wyścigi odbędą się w klasach: Open Prestige, MX Kobiet, MX 2, MX Masters, MX 85, Hobby (licencja C + bez licencji).

Zgłoszenia do zawodów przyjmowane są formie sms’ana nr telefonu 501 858 740 lub na adres mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. . W zgłoszeniu należy podać: imię i nazwisko, nr startowy, klasę.

Koszt wpisowego 130 zł. Nr konta bankowego do wpłaty wpisowego: 86 2490 1057 0000 9900 3771 8183 Mirosław Kowalski. Obowiązuje limit 100 zawodników.

Decyduje kolejność opłaconego wpisowego!

Serdecznie zapraszamy zawodników i kibiców!!! :-)